lördag 3 april 2010

OJDÅ!!!!


Nu har jag inte kunnat va inne på datorn på flera dagar:(
Har jobbat dygn, och haft besök här hemma....Trevligt alltihop, fast bloggen blir lite lidande;)
Men nu ska jag inte jobba förän på tisdag, så nu har jag nog lite mera tid:)


Jobbade från torsdag tills fredag... Innan jobbet på torsdag åkte jag ner till Hörnan, där fina Jenny stod:) Måste säga till er alla, att det e bara att åka ner, där finns JÄTTEFINA väskor, och personale e UNDERBAR:)
Men jag åkte ner för jobbet skuld...Vi ska ha två dra-maten till jobbet...Va snygga dom har blivit!!!! Vi tog en helsvart, och en med kylväska:), den va blå/lila med vita prickar....Tjusigt!!!

Med jobbet va vi på Cecilias och fikad, jag fikade inte då, men det va inte jobbigt att se dom njuta av sockerbomberna;)

Senn hämtade vi dra-maten hos Jenny, det gick oxå bra...Lite pillande, fast inget sönder;)

Därefter åkte vi till Skotten, och handlade det som saknades till kvällsmaten...Gick jättebra där oxå....Lyckad utflykt med dom duktiga killarna:)

Till kvällsmat åt vi kycklingtacos i pitabröd...Mums, fast det tog inte jättelång tid innan min mage berättade om för mig att det vart länge senn jag åt bröd...Phuu.... Stackars den som behövde gå på toa efter mig, idet här fallet va det ju Mia;)

Min mage har tyvärr börjat protestera MYCKET varje gång jag äter bröd eller pasta/ris/potatis....

Natten gick jättebra, fast jag sov skitdåligt:( Låg å väntade på att jag skulle behöva gå upp....Men det behövdes inte:)

Städade på jobbet, och senn hem och städade hela huset, innan min älskade familj kom hem från skogen <3
Senn bakade jag scones till dom, och vi värmde kycklingvingar, som vi fått från Conny och Katarina:) Jag shakeade;)

Senn kom Fina Lina och hämtade lite vildsvinskött, hon har aldri smakat det så vi gav henne några stekar som dom kunde njuta av nu i påsk:)

Efter Fina Lina hade åkt så började vi på grillet... Vildsvinsfil'er, och revbenspjel av vildsvin....Klyftpotatis med morötter.... Jag åt bara revbenspjel, och njöt i fulla drag....Första grillet i år:)

Till maten kom Henrik, Mickes kompis (och ägare av vårat gamle hus)...Efter maten tog vi fram lite godis, och tittade på Så ska det låta....Sarah är en av mina störtsa svenska favorittesångerskor...Hon e GRYM!!!!!

Tittade lite på Jack Sparrow, senn hoppade jag till kojs!!!


Idag fick jag lite sovmorgon....Jonte behagade att sova till halv nio:) :)

Micke och Lille B va ute i skogen och jagade gås...Dom åkte innan seks på morgonen... Tur jag inte jagar....Hade aldri pallat dom tidiga morgonen som det blir nu sommarstid... Iaf, det blev tre stycken;) Senn åkte dom upp till Mickes mormor, och skulle sätta upp en plåt...

Ja, nu har ni fått en uppdatering:)


GLAD PÅSK PÅ ER ALLA FINA DÄR UTE!!!!!

2 kommentarer:

Annah sa...

Guud vilka händlesefulla dagar du har haft! Kul!!!

Nilwa sa...

Söta söta du!!!! Alltid så kul att träffa dig o så kul att vi fick tid för oss själva att prata! Hoppas det gick bra att shoppa i de nya dra-maten väskorna!
Hoppas ni haft en fin påsk! Kram kram