torsdag 22 april 2010

Man har ett val....


Man kan välja vem man vill vara....Man har ett val om att finnas där för andra....
Det sägs att man får tillbaks det man ger X 10...Varför väljer viss människor att va dumma då?? Om du får tillbaks det X 10???
Visst kan man göra misstag, men jag tror inte det e dom omedvetna saker man gör som man får betala dyrt för, men dom man gör medvetet.... Som att ljuga, stjäla, slås, gör man medvetet (och säkert många andra saker)... Man ska kunna leva med sig själv....Kan man det när man har gjort något dumt, och klarar man hålla det inuti sig utan att gå sönder???
Jag känner några sånna här människor....tyvärr, måste jag säga:( Men jag kommer inte ge dom nån energi...Jag kommer inte ge något mera förän dom blir ärliga... Det e ju inte jag som mår dåligt...Jag bär inte med mig skitet, som tur e...jag kan leva utan dom här människorna...Ingen direkt förlust tycker jag....Nu ligger det inte i mina händer längre...Jag har ingenting kvar med människan att göra...

Jag väljar att ÄLSKA!!! Jag väljer att va ÄRLIG!!! Jag väljer att inte STJÄLA från andra!!! Jag väljer att inte SLÅSS!!! Fast slåss gör jag för dom jag älskar:) Dom som väljer goda saker i sina liv, som vill leva, som vill älska....För va e vi utan kärlek??? INGET i mina ögon....

Så mina vänner...Ni e betydningsfulla för mig, jag har MYCKET kärlek för er!!!

ÄLSKAR ER <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig till 100%. man orkar inte lägga energi på såna människor längre, för den energi man har vill man lägga på nära, kära och vänner som betyder nåt och ger nåt tillbaka. hoppas att ni vet att vi finns här även om livet springer förbi oss med allt annat så att man inte så ofta hinner ses, men så känns det som det är med de flesta vänner.... men snart är det vår o sommar o varmt o då blir man ju alltid lite gladare. puss på dig från 11:an

nina sa...

ja, gumman, jag vet att ni finns där, likaså som vi finns här:)