tisdag 27 april 2010

Hinner inte alla dagar:(

Jag har inte hunnit gå in nu på nån stund:(


I söndags så gick Jonte och jag för att hämta Lille B... Vi fick gå inom Konsum först och köpa lite fika först...Jontes favvo blev det ju så klart;) Kanelgifflar och franska våfflor:)





Så länge Jonte hade nått att äta på under träningen så höll han sig i närheten av mig, annars skulle han nog vilja springa med dom stora killarna;)

När vi gick hem, ringde Micke och undrade om vi skulle åka till Conny och Katarina och grilla med dom...Så det gjorde vi:) Mumsigt:)
Sen vi det hem i säng...Va såååå trött!!!

Måndag morgon så va det upp och cykla till skolan med Lille B...Han va jättetrött, och ville stanna hemma, sa att han hade fortfarande hosta;) Fast han inte hade hostat på hela natten;) Testa går ju...hihi...

Jonte och jag städade här hemma, och sen hämtade vi Lille B i skolan, handlade lite fika, och satt ute i 18,9 grader:) MYSFAKTOR!! Sen lagade vi massor med sandkakor i sandlådan som Jonte hade sönder...Demolitonman:)

Micke kom hem strax efter fyra och vi åkte ner till Mohib för att pojks skulle bli klipta...Började med Lille B... Lungt i rummet...Sen Jontes tur....SKRIK!!!!! Det e såååå fruktansvärt att se han...han har sååå mycket ångest, ser att han vill inte va där...Mutar med choklad, men nej, han äter den, och sen samma prosedur...SKRIK!!!! Jag tycker inte att 150 kronor täcker för det Mohib måste stå ut med...Jonte slogs, sparkade, puttade....Min lille pojk:´(
Efteråt va han som vanligt igen...Ville hem å bada och äta kvällsmat:)





Senn kom Katarina och Conny, för Katarina och jag hade bestämt att vi skulle promenera till Vallberga:)

Så jag med Ivan och hon med Gvinny, gick till Vallberga...När vi e nästan framme i Vallberga så möter vi en alkis som bor där, med hans hund som inte e kopplad...Jag blir lite nervös, men till slut kopplar han sin hund...Ivan visar att han inte e förtjust i den, och jag får använda all min styrka för att hålla han undan....
När vi ska gå tillbaks så ser vi att han går en bit framför oss, med hunden utan koppel igen...Vi känner att vi inte vill gå efter då Ivan redan har visat att han kommer slåss om hunden kommer inom räckevidde...och jag klara inte hålla alkisens hund undan om den inte e kopplad:( Så vi går om Kövlinge...fast det va "lite" länger än va vi hade räknat med...Kom ju ut vi avfarten till Ysby;) Fast vi fick en skön promenad i det fina vädret:) 1½ timme, snabt tempo:) Kan säga att jag känner det gött i kneet idag;) Men då vet jag att jag har gått iaf...hehe...
Tog lite kort på pojks idag när jag kom hem:)




Sen e det ju sista gången idag med vattenaerobic, men Micke kommer jobba över så det blir tyvärr inget för mig:( Nu får jag vänta helt tills hösten igen:( Får väl hitta nått annat:)

Micke ringde innan och berättade att han har fått tag på en drejskiva till Lille B och mig, så nu kan vi skapa för fullt:D

Inte riktigt en sådan här, en som e lite eldre bara;)


Puss och kram alla goa snälla där ute, ni andra skiter jag i:)

4 kommentarer:

Annah sa...

Åh vad kul att dreja!

nina sa...

ja, den kommer idag, och nu ska vi bara köpe lera, så blir det fullt ös:)

Anonym sa...

Oj oj oj vad ni hinner med! vad kul med långpromenad och drejskiva. Hoppas vi kan få njuta av vädret i helgen, det lär ju inte bli som i fjol tyvärr!? Ska ni iväg? Kramis 11

nina sa...

hej 11 ;)
Tycker inte att jag hinner med så mycket, men det gör jag kanske ändå ;)
Jag har åkt på jobb istället:(
Så det blir inget kul alls på lördag:(
Ska ni åka dit eller???
Kramis 7...hihi...