måndag 3 maj 2010

I´m back:)

Har nog inte hänt värst mycket sen sist jag skrev...Har jobbat mycket, och när jag inte har jobbat har jag inte varit så mycket hemma...Då blir det inte så månge inlägg som jag vill:(
Men, men... verkar inte va sååå många läsare ändå;) Så ni få som e inne klarar er nog, eller hur??

Iaf, så har jag jobbat torsdag dag/kväll/natt, och fredag morgon...Jonte fick stanna kvar på dagis om det va uppehäll, för dom skulle grilla med barnen på valborg, men strax innan jag skulle åka hem, började det ösa ner regn...Så då va det bara att hämta lillegull....Blöta blev vi allt:( Senn skulle vi hämta Lille B...Och självklart ösade det ner igen, så vi blev jätteblöta nu med:( Fast vi hade regnkläder på... Så när vi kom hem så blev det mys i soffan...Vid fem kom Henrik med sina barn och vi åt pizza, fast jag tog en kycklingrulle;)


Somnade åtta på soffan, men jag tror nog inte Henrik och hans barn bryr sig;) Dom e här så ofta att dom e vana vid mina snarkningar;)

Lördag va det dax att jobba igen...8-15...Sen åkte vi ut till svärisarna och fick jättegod mat:D jag gick hem därifrån, med Ivan...Jätteskönt...När jag kom hem så åkte Micke iväg med Conny och Mackan för att fiska... Det blåste rätt så mycket, men skam den som ger sig;)
När Micke kom hem tittade vi lite på tv och sen va det dax och nana kudden...

Söndag va det dax igen att jobba...10-14...Inte så länge idag...Precis lagom en söndag;) Sen åkte vi inom Conny, för nu skulle dom fiska igen, och Jonte va med svärisarna i Halmstad... Så när vi kom hem så åt vi lite hämtmat från Laxrökeriet, och sen tog jag benen fatt och gick till Vallberga, med Ivan... Kände att det gjorde ondt under foten på vägen tillbaks, men provade ignorera det...har innan haft problem med den fotdyna som har spruckit, och fasade för att det va just detta som hade skedd:(
Vågade inte titta efter, förän jag skule sova, och som tur va, hade det inte spruckit jättemycket...Inget blod den här gången...Phuu....Förra gången kan det ha blivit så illa för att det va handboll jag spelade...Man vrider ju foten mera da...

Jaja, det e bara att smörja fotan och hoppas att det läker snabbt, för jag vill ut å gå NUU!!! Men idag blir det inget:( Micke har eftersökskurs, så då e jag ensam...och inte tvingar jag mina barn ut på mina promenader;)


Lille Ivan, som bruker va med på mina promenader:) har blivit riktigt duktig på att lyssna på min röst nu, så nu tränar vi massor på våra promenader:)

Pöss på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Duktig du är Nina, jag får så dåligt samvete!! Hoppas vi ses snart, va längesen! Kramis Emma

nina sa...

Tack, jag provar iaf:)
Över halvägs till mitt mål nu, med bantningen:)

Ja, numera e jag inte så upptagen på tisdagerna...Hade ju vattenaerobic där innan, men nu e det sommarlov;)
kram kram