onsdag 26 maj 2010

Hellu;)

Ja, nu har jag inte kunnat komma in på bloggen igen:(
Trött på den faktisk, så vi får se om jag gitter fortsätta....

Iaf, så i måndags så va det en toppen dag:)
Först så Gick vi till skolan med Lille B, sen på vägen tillbaks, så stannade vi inom Konsum och handlade lite grejer, för vi skulle få fint besök, och jag hade lovat att ha lunchen klar när dom kom... Fast när Jonte är med och hnadlar så blir det alltid mycket mer i korgen än jag hade tänkt mig;) Han hittar alltid nåt bra att handla, fast dom bryker väga mycket med, så mina handled ömmade räjelt när vi kom hem... Sen satte jag Jonte till att titta på lite film, mens jag städade, lagade mat, och duschade. Jonte hängde mer med mig än att han tittade på film;) Kul att titta på någon städa...han e ju mann;)

Sen vid elva kom goa Lina och sötesta Wilma:) Vi började med lite lunch och sen så gick vi till Glänninge för att hämta Lille B i skolan.
Trötta små barn va det... Men jag tycker det gick bra ändå, duktiga va dom:)
När vi kom hem, blev det lite studsmatta, och lek innan fika, som Lina hade med...Jättestora chokladbollar och fikabröd (som tråkiga jag inte åt:( ). Jag stäkte några plättar oxå, som dom hade sylte på;) Barnen njöt i fulla drag:)
Sen blev det mera lek, fast mina barn va jättetråkiga, och ville inte riktigt det söta Wilma ville... Men jag tror att hon roade sig ändå:)
Sen vid fyratiden åkte dom hemåt, och vi satt och tittade lite på film tills det va dax att börja på kvällsmaten (det blidde rester från tidgare på dagen)

När Micke kom hem så fick vi jord till trädgårdslandet, och mina stora pojkar sådde lite olika grönsaker på kvällen. Mums:) Älskar verkligen egen lök, tycker den blir godast:)

Sen kolapsade äntligen min mage, efter all skräpmat jag har ätit nu när jag har varit i Norge och på fest...
Kände att det va dax att röra på mig, så jag ringde grannen i 11an, och hon ville oxå promenera, så vi gick nästan hela vägen till Vallberga och hem...Det va såååå skönt!!! Och trevligt sälskap med:)

Väl hemma igen så blev det mys i soffan med älsklingen <3

Hei och hopp

Inga kommentarer: