fredag 21 maj 2010

Länge sen nu...

Hej alla godingar där ute:)

Har inte haft tid till å gå in här, men det har hänt massor, so here goes:)

Mamma och pappa kom förra onsdagen, och på torsdagen va det upp tidigt, för Lille B skulle spela sin första cup, Ysbycupen....Han har bara tränat två gånger, men han va jätteduktig:)



Sen efter det så va det dags att fira Mickes syskon som fyllde år, twins;)

Dom vill inte va med i min blogg, så det blir inga kort på dom tyvärr:(
Men vi åt gott, tacos, min favvo;) Sen blev det tårta, fast jag åt inget:( Men den såg god ut:)

Efter att vi kom hem så gick mamma, Tikka, Kanec och jag till Vallberga och hem igen, skönt att röra på sig när man har ätit massor;)

Fredag, så jobbade älsklingen, så pappa tog med Lille B in till Halmstad och köpte nya läggskinn, och en fotboll+ någon leksak så klart;)
Mamma, Jonte och jag gick ner till Laholm centrum och fikade och handlade lite:)

När Micke kom hem så gjorde han en supergod kalops på älgkött, JÄTTEGOTT!!!

Lördag morgon va det dags igen, fotboll för hela slanten, Markarydcupen:)
Himlen hade öppnat kranen så det va på med regnstället;)
När vi kom fram, så beslutade min mamma att det va bättre om hon och Jonte åkte hem igen...Det verkligen forsade från himlen:( Så dom åkte hem...Men pappa kom tillbaka, så han hann presic med sista halvlek av första matchen:)
Andra matchen så gjorde Lille B mål, och vi fick med det på film!!!! SÅ COOLT!!! Min lille pojk:D




Han gjorde ännu ett mål i sista matchen, och blev då matchvinnare, om man får säga så i den åldren;)

Efter cupen fick Micke åka in till sin bror och hänga upp lite rännor, men va tillbaks snabbt...Och då blev det grille:D Gött:)

Söndag åkte vi till Vackre Norge:D
När vi väl kommer fram till mina föräldrar, ser jag att vi har glömt köpa blöjor:/
Som tur e, så e inte Drammen en lite stad, men dom har en affär som e öppen på söndagar, så mamma och jag tog med Ivan, och promenerade till affären och fick köpt blöjor...Phuuu...Typisk jag, att glömma sånt viktigt;)Men det löste sig ju:)






Måndag 17 MAJ!!!!!
I år för första gången va vi inte inne i stan och tittade men åkte upp till Krokstadselven, där min systerdotter går i skola, och tittade på deras tog:) Mysigt litet tog:)






Efter toget, och lekarna, så åkte vi hem till mina föräldrar, och väntade in min syrra och hennes familj:)
Mamma gjorde en gryta och den va jättegod, mums:D
GRATTIS ALLE NORSKE VENNER, i etterskudd;)Hipp hipp hurra!!!

På tisdagen va det dags för lite shopping;) Micke hittade massor i sin favvoaffär, XXL på Guldskogensentret:) Köpte även gummistövlar där till me and my boys:)
Sen va jag hos min älskade mormor, så skönt att träffa henne, även om hon inte kommer ihåg mig...Det gör inget, för hon e fortfarande min mormor:)
Efter det så åkte vi in till stan och åt på Lizzis!! Mums:D
Gick en runda runt i stan, men till slut va JOnte så trött så det funkade inte längre att bara gå runt, så vi tänkte åka till min syster lite tidigare:)
Lämnade mamma hämma och åkte vidare till min systers mann och tjejorna:)
Barnen lekte, och sen kom syrran hem, och vi grillade pölser och hamburgere:)
Barnen blev lite ledsna när vi skulle åka tillbaks till min föräldrar...men dom ses om ungefär en månad igen så det e bara att få tiden at gå nu;)

Sen så blev det ju onsdag och det va dags för att åka hem igen:( På vägen hem så blev jag uppringd av jobbet och inbeordrar till dagen efter.... Många som e sjuka på jobbet:( Hoppas dom kryar på sig, stackare...

När vi kom hem så va det dags för fotbollsträning, vi hann presic...men vi hann;)
När jag kom hem så gjorde jag lite lätt kvällsmat, ala baconomelätt( eller hur man skriver det;))
Läggdags för barnen och plocking och tvätt för mig...Mycket när man ska åka iväg, men mycket mer när man kommer hem;)

Idag så ska jag på Yhomas Petterson show här i LA Holm, med sköna vänner, ska bli jättetrevligt, och som ni vet så ska jag INTE dricka, och det e nått jag kommer hålla:)

Puss på er allihopa <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen!

Ser ut som om ni verkligen har haft det helmysigt och kul! Roligt!
Vad kul med lite show och fest ikväll! Ha så kul!
Vi hörs o ses snart!
Kram 11an

nina sa...

Ja, det va jättemysigt:) Inget slår 17 maj;)
Och det vart jättekul på festen, hoppas på en repris i snar framtid, typ nästa helg;) Handbollsfest då:)
Kram 7an;)