måndag 29 mars 2010

Lilljägern....



Min lille jägare:)

Fast det e ju inte han som har sjutit det här rådjuret, det va Micke, men det här va Lille B's första drevjakt...

Igår så åkte Micke och Lille B ut tidigt på morgonen för att bedriva lite skyddsjakt...Micke fick ju komme hem för att va med Jonte, när jag skulle jobba, så Lille B stannade kvar med Conny...Då sköt Lille B en mås, hans första villt...Hur coolt som helst:)
Han e väldigt duktig på att sjuta...Har sjutit på blink flera gånger, och träffar riktigt bra alltid, bättre än många andra jägare...Lite skrämmande, att en på snart åtta e bättre än en på över trettio som har sjutit i många år...Som sagt ingen bigginersluck, han sjutit flertals gånger;) Måste ju få skryta lite av min lille jägare;)

Han säger att han ska ha flera trofe'er än Micke i slutändan;)
Han ska ju stoppa upp den här måsen oxå...Alla jägare stoppar ju upp sitt första villt;) Undrar var det e tänkt att den ska va här hemma, och om jag har nått att säga...

Men jag e stolt över min Lille B iaf!!!

Inga kommentarer: