onsdag 3 februari 2010

SNÖ!!!

Det e sen sak som jag undrar...Dom sista åren har jag hört folk klaga på att det inte finns snö...Och nu när det snöar jämt, så klagar folk på att det snöar fööör mycket....Hmmm...Tror inte att folk blir nöjda oavsätt...För nu snöar det fööör mycket, och det ska ju bara komma "lagom"...Som att vi har nått säga oavsätt...Varför inte sluta klaga och bara gilla läget...Det e ju ingen som hör, som kan göra nått åt det....
Månge säger till mig att jag inte får tycke att dom inte ska klaga, jag har ju inte körkort...Men jag får gå i snön, och det e inte alla ställen som dom plogar, det kan va tungt att gå med, men inte klagar jag för det....Jag njuter av den här ljusa vintertiden...Tycker om hur det knastrar under mina fötter...Hur man kan åka pulka, bygga snögubbar, och snölyktor, och bara busa runt...Inte kunde jag göra det ifjol...Det rängade mest, och blev gäggigt...Så NEJ jag klagar inte, för jag ser inte nått syfte med det, och det e jag som mår sämst, inte snön;)

Idag ska jag jobba några timmar, sen börjar min helg (förhoppningsvis)...Och hur mycket bus som helst i snön;)

Var på en föreläsning i Halmstad igår, med våran handledare, Bo Heljskov...Han e sååå jäkla duktig...Blir såå inspirerad av han...Man vill ju va den bästa man kan va, mot sig själv och mot andra, även dom man inte gillar så mycket, utan att va falsk...Avår kombination, men det går, om man vill;)

Puss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag håller med dig, snö är fantastiskt! Hellre kallt o snö o ljust, än regn o rusk o slask o mörkt! Tack äne n gång för all hjälp när vi var iväg. Ni är bäst! Puss o kram C