fredag 13 februari 2009

Trött på respektlösheten!!!

Vilket värde har människor i makthavandes ögon??Inget?? Får man behandla andra människor hur som, ljuga om dom?? Sitter mitt i en sits nu som jag inte vet hur man ska ta sig ur snyggt. Vill helst skrika och va oproffsig, men det löser ju inget. Vill va stöd, men vet inte hur. Hoppas att vi tar oss ur det här med flaggan i topp. Och nyvunnen respekt från topparna. Men är tyvär tveksam till det.
Sen är det ett annat spekter som inte går så bra just nu. Har en smygande känsla av att bli utfryst av såkallade vänner. Den känslan känner jag så alltför väl, så det är bara att gå vidare. Skippa människor som får mig att känna mig som luft, som om jag inte existerar. Finito!! Inte att jag tror att jag blir savnad, kanske en lättnad att jag tar steget själv, så det inte behövas sägas högt. Fegt ja, men tyvär är världen full av fegisar, fegisar som inte vågar stå upp för den dom är, som att dom inte är värda mer än va dom får. Kämpa, är saken, kämpa för dig själv och dina känslor och va du tycker och tänker.
DU ÄR HUVUDPERSONEN I DITT LIV!!! Så ta tag i det, för det kan bara du göra!!
Jag lämnar allt bakom mig, börjar ett nytt liv, med nya människor runt mig, som vill umgås med mig, som tycker om mig för den jag är, och inte sätter på ett fakesmile varje gång jag träffar dom. Sånna vänner kan jag va utan. Mitt liv är för kort!!
Det här blev snurrigt, men så är mitt hjärta med just nu! Lite kaos, men snart faller nog alla bitar på plats, och livet ler igen! Behövde bara städa ur systemet, ta bort virus.

Kanske en annan dag....

3 kommentarer:

Nilwa sa...

hej vännen, vet inte om det e på jobbet det e kaos igen...hoppas iallafall att det löser sig och att de ser vad som skett och tar rätt beslut.
Det med vänner e svårt, man kan aldrig veta vad den andre känner och behöver de ända jag kan känna är att ha tålamod och känna efter vem som känns rätt för dig och som man själv tycker om. Det är ju en vågskål det där...jag tycker iallafall om dig!! även om jag e dålig på att höra av mig...till någon faktiskt....tur andra rysker tag imig, annars hade jag suttit hemma framför tv:n själv varje kväll...du vet att jag bara e ett telefonsamtal bort!! och de som känner mig väl vet att jag e inte den som hör av mig först, oftast inte iallafall...snacka om att vara en eremit....många alla hjärtans kramar till dig från mig iallafall!!

nina sa...

hej gumman...vi har fått ny chef på obestemt tid, och läget är dåligt vald från ledelsen.
det med vänner är något som jag alltid har problem med. jag tänker inte slösa tid på människor som inte trivs med mig, som inte hör av sig(du hör av dig, och jag vet var jag har dig), men tyvär kan jag inte säga det om alla. Jag har inte hört ett dyft om nått i år, men fått höra av CG att saker händer, men jag blir ju aldri tillfrågad. Inte ens av henne när hon berättar. Och hon är ju inte den ända som kan höra av sig. Sånt sätter spår....Du vet ju hur min skolgång var...Den känslan vill jag inte ha igen... Jag är tyvär lite som du, fast jag är rädd för att bli tjatig oxå. Så därför hör jag inte av mig så mycket. Du är den jag har haft mest kontakt med av tjejorna... Men nu måste jag hitta mig själv igen.
Och som du säger så rysker dom iaf tag i dig, det gör ingen med mig...så det säger väl sitt med tycker jag...
Och jag tycker om dig oxå;)
många alla hjärtans dagkramar till dig med från mig!!

Nilwa sa...

Gumman, kommer ett inlägg till. Jag tror att alla har lite mycket just nu...och vad som händer...hummm, jag vet knappt...de ända jag vet är att H ska gifta sig och att vi inte har tisdagkvällar längre. Vi hoppade på en poweryoga kurs, men jag har bara kunnat vara där 2 ggr. Jag tror ingen tycker du e tjatig om du ringer och frågar vad som händer eller om man ska hitta på nått, nästan tvärt om. De e ju inte fel att hitta på lite som vi kan göra tillsammans allihop, nåttt som du vill göra. förstår du mig när jag skiver så. vill inte skiva nått fel nu.
Men du ska inte känna att du inte har dem som vänner. De e svårt att komma in i ett gäng, och jag tror att ligger du i lite så ska du se att det blir en självklarhet att du ska va med. Ge inte upp om oss, och beträffar C så vet du ju att hon ofta vet allt om allt och gärna berättar om det. Jag vet att du vet vem du är och du ska inte behöva hitta dig själv igen.
Vi kan väl prata i veckan...ajg e ledig helaveckan efter mån...pusspuss